جشن انقلاب، بهانه ای زیبا برای كمك به محرومان
نوشته شده توسط : zwembril

در گوشه ای از این جهان اما، دانش آموزان یك مدرسه جشن سالگرد پیروزی انقلاب در مدرسه خود را بهانه ای برای تمرین نیكوكاری و نوعدوستی قرار داده و در اقدامی خودجوش و زیبا با دستان كوچك خود دست به كار بزرگی زدند و با پاهای نحیفشان،گام های محكمی در راهی با ارزش برداشتند.

دانش آموزان مدرسه ایرانیان برلین روز چهارشنبه همچون دیگر همكلاسی های هموطن در كشورهای مختلف دنیا و همینطور امیدهای انقلاب در داخل كشور، جشن سالگرد به بار نشستن انقلابشان را با آذین بستن دیوارهای كلاس، كشیدن نقاشی های متفاوت از روزهای خاطره انگیز بهمن 57 و همچنین طراحی روزنامه دیواری هایی با مضمون دهه مبارك فجر گرامی داشتند، اما كار زیبای دیگری در كارنامه این نونهالان ثبت شد كه درسی بزرگ داشت.

دختران و پسران ایرانی مدرسه ایرانیان برلین امروز با پختن غذا های رنگارنگ ایرانی و فروش آن در محل مدرسه به همكلاسی ها و والدینشان،برای كودكان محروم و یتیم كشور، پول جمع كرده و یكی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی را كه همان 'كمك به محرومان و مستضعفان' بود ،به زیبایی هر چه تماتر معنا كردند.

'محمد رضا سیمی' دبیر ریاضی این مدرسه كه ناهار خود و خانواده را امروز از شاگردانش خریده بود در مورد این اقدام دانش آموزان، گفت: بچه ها امروز تمرین كردند كه در آینده هم وقتی بزرگ شدند و از تمكن مالی برخوردار، كمك به همنوعان نیازمند را فراموش نكنند و سرلوحه كار خود قرار دهند.

این معلم مدرسه افزود:امروز بچه ها گشاده دستی و نیكوكاری را به زیبایی هرچه تمام تر صرف كردند و در واقع این آنها بودند كه امروز درس بزرگی به همه ما دادند.

خانم دلیری مادر یكی از دانش آموزان دختر كه از صبح زود برای پختن یك غذای خوشمزه سخت تلاش كرده و بعد از آماده شدن، آن را به دوستان و خانواده ها فروخته است، گفت: بچه ها امروز برای برگزاری جشن پیروزی انقلاب دور هم جمع شدند و با پختن غذا و فروش آن تصمیم گرفتند برای كمك به بچه های بی بضاعت و یتیم كاری كرده باشند.

یكی دیگر از مادران كه دو برابر هر روز برای خانواده خود غذا خریده بود،گفت: هرچند كه با پرخوری مخالفم اما امروز چندین نوع غذا برای ناهار خانواده خریدم تا به این بهانه پول بیشتری پرداخت كنم.

همسر سفیر ایران در آلمان نیز امروز میهمان این سفره با بركت بود، درحالی كه غذاهای خریداری شده را در ساك جای می داد،گفت: كار امروز بچه ها بسیار زیبا بود و آنها درس قشنگی به ما دادند.

فریده شیخ عطار، افزود: زیبایی این كار در این بود كه امروز یكی از درس های مهم انقلاب اسلامی كه همان كمك به محرومان است،توسط نونهالان انقلاب درس داده شد.

وی با قدردانی از مسوولان مدرسه برای كمك به انجام این كار پسندیده ، ابراز امیدواری كرد این اقدام دانش آموزان مدرسه ایرانیان برلین آغازگر حركت های بعدی باشد و این اقدام پسندیده در مناسبت های گوناگون تكرار شود.

شاید پولی كه از این كار زیبای دانش آموزان جمع آوری و اهدا شد، از نظر مادی چندان چشمگیر نباشد اما مطمئنا بركت و ارزش معنوی آن قابل سنجش و اندازه گیری با معیارهای دنیوی نخواهد بود.

اروپام** 1701 **





:: برچسب‌ها: بارسلونا , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: